04 юни 2014

Хайвер от грис





Преди известно време, като се чудех какво да приготвя за намазване на филийка за закуска сутрин, ми хрумна, че някога майка ми правеше един фалшив хайвер от грис. Аз самата никога досега не бях правила такова нещо, а майка ми не можа да ми каже точното съотношение на продуктите, затова се поразтърсих за рецепта из нета. Знаех, че е нещо супер елементарно със съвсем обикновени и достъпни продукти – грис, вода, олио, лимонов сок, настърган лук. Но се оказа, че във всички рецепти има и яйце, а имаше и варианти с майонеза. Това обаче не ме обезсърчи и реших да пробвам какво ще стане без яйце и майонеза. И се оказа, че опитът си струва! Получи се гладък, вкусен и ароматен хайвер – идеален е и като салатка, и за намазване на филийка. Мерителната чашка е 150 мл.


1 каф.ч. грис
4 каф.ч.вода
1½ ч.л. сол
½ каф.ч. зехтин
сок от 1 лимон
½ малка глава лук


Водата се слага в тенджерка на котлона и като заври, се изсипва грисът. Бърка се непрекъснато с телена бъркалка, като се внимава да не стане на гранули, и се вари на слаб огън, докато сместа се сгъсти. Посолява се и се оставя да поизстине. Добавя се зехтинът и се разбърква с бъркалката, докато се усвои, после се прибавят настърганият на ситно ренде лук и лимоновият сок, като пак се разбърква до гладка смес. И това е – бързо, лесно, вкусно! Приготвяйте филиите!






Няма значение колко е голяма мерителната чаша – важното е да е една и съща за всички продукти, за да се запази съотношението грис : вода : зехтин. Солта и лимоновият сок са на вкус – количеството им може да се увеличи или намали според предпочитанията ви и според големината и киселинността на лимона.
Розовите петънца на снимката са от лука – използвах червен.










Няма коментари:

Публикуване на коментар