07 август 2014

Постен сладкиш със сладко от череши





Обичам да прекарвам времето си в кухнята и винаги готвя с удоволствие, но най са ми на сърце десертите и тестените неща. А това вече ми е известен проблем, защото масово сладкишите, тортите, кремовете, баниците, питките и пр. са масло, яйца, мляко, сирене и всякакви други животински продукти. Така че съм изключително щастлива, когато попадна на някоя веганска рецепта за торта или сладкиш, а още повече – когато рецептата е добра и сладкишът стане хубав. Настоящият сладкиш е такъв – изключително вкусен и ароматен, а е съвсем лесен за приготвяне и със съвсем обикновени продукти. Рецептата е много популярна из нета, но аз се придържах към владишката пита в един от вече любимите ми сайтове.
Мерителната чаша е 240 мл.


3 ч.ч. (360 г) пълнозърнесто брашно (375 г пълнозърнесто брашно от спелта)
1 пак. бакпулвер
1 ч.л. канела
1 ч.ч. хладка вода
1 ч.ч. (180 г) кафява захар
½ ч.ч. (100 г) шарлан
1 ч.ч. (120 г) орехи, нарязани на едро
1 ч.ч. (330 г) сладко от череши
настъргана кора от 1 лимон
щипка сол
кокосови стърготини за поръсване


Брашното се пресява и се смесва с бакпулвера и канелата.
В друга купа се сипва водата, добавя се захарта и се бърка, докато се разтопи. Прибавят се шарланът, орехите, сладкото, лимоновата кора и солта и се разбърква. Добавя се брашното и сместа се разбърква до хомогенност. Тестото се изсипва в тава (около 22х32 см), покрита с хартия за печене. Пече се в предварително загрята фурна на 160 градуса с вентилатор около 35 мин.





Оставя се да изстине и се поръсва с каквото намерите за добре. Аз заложих на кокосовите стърготини – предпочетох ги пред пудрата захар, на която не съм фен, а и сладкишът е достатъчно сладък и без нея. По същата причина се отказах и от другата си идея – да разбъркам малко смлени орехи с остатъка от сиропа от сладкото и със сместа на намажа сладкиша.




Сладкишът е наистина великолепен! Със сигурност ще го правя често, като ще пробвам и с други видове сладко. Още по-хубав става с пълнозърнесто брашно от спелта, но тогава количеството му трябва да се увеличи малко – 3½ ч.ч. (435 г).


 





Няма коментари:

Публикуване на коментар