12 април 2017

Лучена яхния с кладница




Яхниите не са сред обичайните ми готварски изпълнения, но като ми влезе мухата, трябваше да запретна ръкави. Поразтърсих се за рецепти и си харесах една, но… с пилешко! А яхнийката беше толкова съблазнителна… Тогава ми дойде спасителната идея да заменя месото с кладница. Когато за първи път я опитах задушена, толкова ми заприлича на пилешко, че чак ми беше неспокойно, докато я хапвах… Но оттогава тази вкусна гъба ми стана любима и непрекъснато се опитвам да разширявам асортимента на ястията с нейно участие – затова тази лучена яхния ми дойде дюшеш! А ястието е прекрасно – приготвя се бързо и е изключително вкусно.


300 г кладница
струйчица зехтин (шарлан)
4 големи глави (500 г) лук
1 голям буркан (700 мл) домати или доматен сок
1 с.л. червен пипер
сол на вкус
щипка черен пипер
1 дафинов лист


Лукът се нарязва на полумесеци.
Кладницата се накъсва по дължина на парчета и се запържва на среден огън в мъничко зехтин за 2-3 мин. – докато започне да отбива сок. Тогава се изважда и в тенджерата се слага лукът, като се добавя и малко водичка. Оставя се да се задуши за 10 мин., докато омекне леко. Слага се червеният пипер и се разбърква. Добавят се доматите, сол на вкус, черен пипер и дафиновият лист. Яхнията продължава да се задушава на слаб огън още около половин час, след което се добавят гъбите и готвенето продължава още 10 мин. При сервиране всяка порция може да се поръси с наситнен магданоз.




Яхнията е великолепна – лесна за приготвяне и много вкусна, с чудесен аромат от кладницата. Сигурна съм, че ще върви и с чаша студена бира, но аз заложих на домашно бяло винце…








Няма коментари:

Публикуване на коментар