10 юли 2020

Картофи със зелен фасул и моркови на фурна




Както често заявявам, любителка съм на простичките ястия – с малко продукти и лесно и щадящо приготвяне. Така се появи една елементарна рецепта за задушени картофи със зелен фасул и моркови. И въпреки че резултатът беше съвсем удовлетворяващ, ми хрумна следващата идея – вместо задушени в тенджера да приготвя зеленчуците на фурна. И съвсем очаквано отново се получи много апетитно ястие, цветно и радващо очите и небцето… Картофи и моркови пека често и в тях не съм се съмнявала, но се оказа, че и зеленият фасул е не по-малко добър печен, отколкото задушен. А когато ястието вече беше готово, ми хрумна, че много добре между зеленчуците биха се вписали и цели необелени скилидки чесън, но това ще остане за следващия път…


500 г картофи
300 г зелен фасул
200 г моркови (3 броя)
10-ина клонки мащерка
сол на вкус
струйка олио по избор
няколко стръка копър


Всички зеленчуци се нарязват на пръчици и се слагат в тава (ако картофите са пресни, няма нужда да се белят). Добавя се мащерката, посолява се, налива се струйчица олио и се разбърква. Пече се на 180 градуса на долен реотан с вентилатор около 40 мин. – до готовност на картофите. Като се извади от фурната, се поръсва с наситнен копър.






Ястието е съвсем простичко, но много вкусно! Цветно и апетитно, ароматно и разчупва статуквото на обичайните печени картофи и задушен зелен фасул








2 коментара:

  1. Прекрасни са се получили зеленчуците Миме.Страхотно лятно преедложение, много обичам и аз да правя печени зеленчуци.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ели! Освен да е вкусно, обичам и да ми е цветно в чинията!

      Изтриване