29 юли 2020

Замразен зелен фасул




Предлагам този начин за съхранение на зеления фасул отново с ясното съзнание, че замразяването има сериозни недостатъци. Но в случая със зеления фасул го предпочитам пред консервирането в буркани, които се стерилизират 3 часа, защото лесно бомбирали (никога не съм го правила, само така съм слушала). Какво ли остава от полезните му свойства след 3 часа варене?! Да не говорим, че съдържанието на бурканите е близко до каша…
Някои бланшират фасула (и изобщо зеленчуците), преди да го сложат във фризера, аз го предпочитам суров. Само се измива (ако не сте сигурни в произхода му), нарязва се на парченца по 5-6 см и се слага в пликчета. Колко да са големи пакетчетата, всеки си знае най-добре – зависи от количеството боб, което ще се замразява, и за какво ще се ползва после. Всичко става бързо и лесно! А зимата е въпрос на желание и въображение кой как ще го приготвя…








2 коментара:

  1. И аз го предпочитам този начин Миме.По - лесен и по - сигурен е.Така,че чудесна е идеята за зеления фасул.Даже си правя и комбинация от зелен фасул и други зеленчуци за яхнии или приготвяне с картофи или с ориз.
    Поздрави, весело лято !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз комбинации не си правя, слагам каквото реша в отделни точрбички и после си вземам от която колкото искам. Но и твоята идея не е лоша, Ели. :)

      Изтриване