29 септември 2020

Червена салата (с червена бамя)




Бамята не е чест гост в моята кухня за съжаление – доста рядко попадам на нея на пазара, а знам, че много полезен зеленчук. Затова когато я видях миналата седмица на една сергия, не можех да я подмина безучастно… При това беше не каква да е бамя, а червена! Това беше изненада за мен, защото досега съм виждала само зелена. Но продавачът беше много убедителен, че тази била даже по-хубава.




Първоначалната ми идея беше да я приготвя по изпитаната вече рецепта печена на фурна и овкусена след това с оцет и сол. Но после се сетих, че в коментар под същата рецепта една мила и компетентна дама беше споделила, че бамята е много вкусна и сурова в салати. Още тогава се запалих по тази идея и сега не ми оставаше друго, освен да я пробвам. И понеже бамята е червена (е, само отвън, отвътре си е зелена), реших да я комбинирам само с червени зеленчуци. Който желае, може да пропусне оцета, но аз съм от тези, които го слагат дори на домати… И така, за две порции са достатъчни:


2 розови домата
1 червена чушка (сурова)
1 малка глава червен лук
10-ина червени бамички
сол на вкус
ябълков оцет (по желание)
струйка зехтин


Лукът се нарязва на полумесеци и се намачква с ръка. Доматите се нарязват на хапки, чушката – на лентички, бамите – на кръгчета. Всичко се слага в подходяща купа или чиния и се подправя със сол, ябълков оцет и зехтин на вкус. Разбърква се и салатата е готова за сервиране.




Салатата е чудесна – свежа и вкусна. Оказа се, че наистина бамята е много приятна сурова. Не се отличава с някакъв особен вкус и е трудно да се опише точно, но със сигурност така е още по-полезна. И заедно с чушката хрупкат много апетитно…








2 коментара:

  1. Миме,
    засявала съм в градината точно тази червена бамя.Вкусна е, даже за мен бамята е по - вкусна сурова.Чудесни салати се получават с нея, добавям я сурова и към гарнитури.Червената бамя е друг сорт, но пък така става хем цветно, хем вкусно.
    Леки почивни дни, радвам се,че ти е харесала суровата бамя !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз се радвам, че откривам нови за мен продукти, вкусове и начини на приготвяне, Ели. Благодаря ти за идеята!

      Изтриване