20 октомври 2017

Прясно зеле с домати




Прясното постно зеле винаги е било на почит в детството ми – и майка, и баба го готвеха честичко. За съжаление аз го готвя доста рядко, понеже половинката ми по лекарски съвет избягва Леля Зелка във всичките ѝ превъплъщения (е, понякога се обърква да хапне малко салата – както от прясно, така и от кисело зеле). Но все пак един-два пъти в годината се сещам за тази толкова обикновена и лесна манджа и въпреки че си я ям сама по няколко дена, не се отказвам от нея… Разбира се, аз обикновено готвя по-малки количества от дадените по-долу:


1 средна зелка
1 глава лук
3-4 скилидки чесън
2-3 ч.л. червен пипер
1 дафинов лист
2 домата
2-3 ч.л. сол (на вкус)
струйка олио за готвене по избор


Зелето се нарязва и се запържва в загрятата мазнина, като се бърка непрекъснато. Посолява се леко, за да омекне по-бързо. Добавят се лукът и чесънът, нарязани на ситно, и червеният пипер и се бърка още малко. Налива се малко водичка, слага се дафиновият лист и се оставя на слаб огън да се задушава около половин час. Тогава се посолява още, ако е нужно, и се добавят нарязаните домати. Готви се още 20-ина минути или докато зелето омекне до желаната степен. Ако е останала течност, капакът се маха, за да се изпари излишното – според бабините наставления зелето трябва да остане "на мазнинка" (което при мен не се получава точно така, защото съм свела до минимум нейното количество). 




Манджата е колкото лесна и обикновена, толкова и вкусна. Много ароматна (от лука, чесъна и дафиновия лист) и с приятна киселина от доматите. И е чудесно леко ястие за летните дни.








Няма коментари:

Публикуване на коментар