18 март 2020

Постен кекс с банани




Доста отдавна чета и си запазвам разни рецепти за бананови кексове, но все не се наканвах да пробвам някоя, защото винаги съм предпочитала да си хапваме плодовете сурови. Докато накрая не реших да прежаля няколко банана и да направя един кекс с тях. Спрях се на изключително простичка и изчистена рецепта, с минимум продукти и аромати. И каква беше изненадата ми, когато от кексовата форма излезе нещо невероятно ароматно и изключително вкусно! Бях много впечатлена! И как ме е яд сега, че не съм пекла и по-рано това сладичко изкушение… Колко много съм пропуснала… Но сега компенсирам – правя кекса вече няколко пъти за последните месеци. И все още не мога да му се наситя!
Ако бананите не са достатъчно сладки, увеличете захарта на 1 чаша.
Мерителната чаша е 240 мл, а за тези, които като мен предпочитат да теглят продуктите на кантарче, давам и грамажите.


3 банана (350 г обелени)
½ ч.ч. (90 г) кафява захар
½ ч.ч. (100 г) олио по избор (шарлан, зехтин)
2 ч.ч. (250 г) пълнозърнесто брашно от спелта
1 бакпулвер
1 ч.л. канела
щипка сол
100 г нарязани на едро орехи


Бананите се намачкват с вилица в чиния и се поръсват със захарта. Разбъркват се и се оставят да престоят така, докато се прави сухата смес.
В купа се пресява брашното, добавят се бакпулверът, канелата, солта и орехите и се разбърква.
Банановата смес прехвърля в друга купа и се добавя олиото. Разбърква се с тел до усвояване на мазнината и се добавя сухата смес. Разбърква се отново до смесване на продуктите.




Получава се гъсто тесто, което се изсипва в кексова форма и се заравнява отгоре. Пече се на 160 градуса на долен реотан с вентилатор около 30 мин.
Готовият кекс се оставя във формата за малко да поизстине, след което се изважда върху решетка.




Преди сервиране се поръсва с кокосови стърготини или каквото намерите за добре.






Кексът е великолепен! Как може толкова време да му се каня и чак сега да го направя! Много мекичък и пухкав и невероятно ароматен! А с орехите е трепач – те осигуряват хрупкавия елемент в нежната вътрешност… Сладкишът е доста спорен, защото едно резенче от него е достатъчно за десерт, а може да е и прекрасна добавка към чаша кафе или чай.










2 коментара:

  1. Наистина е чудесен този кекс Миме.Записах рецептата за проба.Страхотно изглежда.Грамажът на брашното за 2 чаши ли е ?
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Ели, кексът е трепач! Много простичък и супер ароматен. А с орехчета е... ммммм...
      Брашното е 2 ч.ч. (по 240 мл), но на мен ми е по-лесно да тегля на кантарче и предпочитам грамажите. В крайна сметка гледай тестото - получава се гъсто и лепкаво. Ако пък стане прекалено гъсто, може да се добави някаква течност. Надявам се да ти хареса сладкишът! :)

      Изтриване