23 май 2014

Салата от боб, авокадо и печени чушки


 


Още една съвсем непретенциозна салата, която ми хрумна, защото ми останаха малко сварен боб и печени чушки от зелника на Ванилка, които трябваше да пласирам... Имах и авокадо в наличност и реших, че ще се върже добре с боба и чушките – звучи ми някак по мексикански... И понеже не си представям бобена салата без лук, реших в сезона на пресния такъв да заложа на него. Да не говорим, че всички продукти се връзват чудесно и цветово – нещо повече, хрумна ми да нарека получената салата „Трикольор“, но ми звучи малко изтъркано… Пък и свързвам това име с домати, моцарела и босилек – някои наричат така салатата „Капрезе“. Както и да е, получи се пъстра, вкусна и засищаща салата.
От долните продукти не излиза голямо количество, така че може да се увеличат според желания краен резултат.


2 ч.ч. сварен боб
1 авокадо
3-4 печени чушки
2-3 стръка зелен лук
светъл балсамов или домашен ябълков оцет
сол на вкус


Авокадото се срязва на четири, обелва се и се нарязва на филийки. Чушките се нарязват на парченца, лукът – на ситно и всичко се смесва с боба. Посолява се и се подправя с оцет на вкус.
А за да се доближи салатата максимално до мексиканския вкус, може да й се добави нещо лютичко – наситнена люта чушка, чили сос или кой каквото предпочита…








Няма коментари:

Публикуване на коментар