30 август 2020

Пастет от тиквички




Отдавна ми беше влязла мухата да направя пастет от тиквички. Но всички рецепти, които съм пробвала преди години или намирам сега, са с млечни продукти. Отне ми известно време да измисля какво да добавя към тиквичките за сгъстяване и уплътняване на сместа, но ето че и това се случи – след дългото чудене неусетно стигнах отново до многофункционалния слънчоглед… Чесънът и копърът са ясни – какви по-подходящи подправки и аромати за тиквичките. И взе, че се получи изключително успешна комбинация! Просто е невероятно, че още с първия опит нацелих и продуктите, и количествата им. Започнах с една тиквичка, защото съвсем не бях сигурна дали крайният резултат ще ми хареса. Бях си приготвила и 100 г слънчоглед, но реших да започна с половината и при необходимост да добавя останалата част. По същия начин подходих и със зехтина – исках да видя какъв ще е вкусът без никаква мазнина. Съдържанието на чашата на блендера обаче толкова ми хареса, че нямаше нужда от подобрения. Е, леееко по-течно е отколкото се иска от един пастет, но реших да не слагам останалия слънчоглед, за да не се загуби вкусът на тиквичката (а той е просто прелестен!). Всъщност като се охлади, сместа малко се сгъстява. А без зехтин беше толкова лека и свежа, че реших да го пропусна, макар че той също би допринесъл за сгъстяването… Напоследък доста от обичайните ни летни рецепти приготвям без зехтин (къде нарочно експериментирам, къде просто го забравям) и се оказва, че липсата му изобщо не се забелязва. Пак е толкова вкусно, а става и по-здравословно! Ето и продуктите, които ползвах; за по-голямо количество пастет трябва да се увеличат пропорционално:


1 тиквичка (350 г)
50 г белен суров слънчоглед
2 скилидки чесън
сок от ½ лимон (50 г) – на вкус
½ ч.л. сол
няколко стръка копър


Слънчогледът се накисва от предната вечер в студена вода. На другия ден се измива и се отцежда добре.
Тиквичката се нарязва на едри кубчета и се сварява на пара за 15-ина мин. Всички продукти се блендират до гладка смес.




Пастетът е феноменален! Невероятно свеж, лек и ароматен. Просто е неустоим! Единственият му недостатък е, че е леко течен, а за да отговаря максимално на името си, трябва да е мъничко по-гъст. Това лесно би се коригирало с по-голямо количество слънчоглед, но тогава би се получил слънчогледов пастет с тиквички…




Може да се намаже на филийка (или хапката да се топва в него) или пък да се хапва направо с голямата вилица (а защо не и лъжица!), но установих, че изключително много се връзва с варени картофи. Убедена съм, че ще се получи разкошна картофена салата с него (вместо майонеза) – и това ще бъде пробвано някой ден!








6 коментара:

  1. Страхотен е пастета Миме, правила съм нещо подобно.Със сурова тиквичка и авокадо.Но ще изпробвам и този вариант.Допадна ми комбинацията.Чудесен за гарниране, прекрасен и за пълнеж на зеленчуци или ядливи цветове.
    Поздрави и лека и спорна нова седмица !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ели! Наистина е учудващо вкусен! За пълнене на зеленчуци и цветове обаче е добре да е малко по-гъст - или трябва да се увеличи слънчогледът, или тиквичките да се изпекат вместо да се варят. Или пък ти може да измислиш някоя друга хитринка... ;)
      Пробвах твоята идея за пълнени цветове на тиквичка (с пюре от леща) - много ми хареса!
      Хубава седмица и на теб! :)

      Изтриване
  2. Страхотна идея, може би за да стане по гъст е добре да се добави малко хуск! Аз ще пробеам и ще споделя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! Идеята за хуска не е лоша, но нямам особен опит с него и не знам няма ли да промени вкуса... Ще чакам отзиви, когато изпробвате тази възможност! :)

      Изтриване
    2. За бисквити и подобни съм ползвала хуск и не съм усетила да има някакъв вкус от него. Просто ще сгъсти, но няма да промени вкуса. Пък и то ще трябва съвсем малко да се сложи, нещо от типа на чаена лъжичка.

      Изтриване
    3. О, да, количеството на хуска ще е минимално. Но имах предвид, че ще остане суров, докато бисквитките се пекат... Може и без термична обработка да не се усеща (още повече при участието на чесън и копър), просто трябва да се изпробва (което си е голям гъдел за мен)! ;)

      Изтриване