16 август 2014

Картофи с грах и моркови на фурна




Това е още едно постно ястие без претенции за изключителност или оригиналност – нито комбинацията, нито количеството на продуктите имат нужда от специална рецепта. И все пак се получи нещо вкусно, което може да се хареса и на някого другиго. Пък и не е типичната яхния от картофи и грах. Аз лично предпочитам този начин на готвене – запечено във фурна, а не като чорбалък в тенджерата… Естествено рецептата подлежи на всякакви импровизации и иновации – било при основните продукти, било при подправките, а може и да е отправна точка за по-добри идеи…


5-6 картофа
200 г пресен (замразен) грах
1 морков
олио за подмазване
сол на вкус
няколко стръкчета прясна чубрица
ароматен зехтин


Картофите се измиват много добре и без да се белят, се нарязват на едри кубчета. Морковът също се нарязва на кубчета. Слагат се в подмазана тавичка, като се добавя и грахът (без да се размразява предварително, ако е замразен). Посолява се на вкус, поръсва се със ситно нарязана чубрица и се разбърква. Налива се малко водичка и ястието се пече до омекване на картофите (може да се покрие с фолио). Когато се извади от фурната, се полива с малко ароматен зехтин и се оставя няколко минути, преди да се сервира.






 Ястието наистина е елементарно, но вкусно. По време на печенето водата се изпарява и на мен така ми харесва, но който предпочита, може да сложи повече водичка, за да стане и сосче.




Чудесна добавка е пюрето от леща – на мен поне много ми се връзват картофи и леща.








Няма коментари:

Публикуване на коментар