04 август 2019

Лилави картофи на пара




С настоящата публикация нямам намерение да уча когото и да било как се варят картофи на пара. Искам нещо друго – просто да покажа едни сладурски лилави аметистчета. Да, въпросните картофки са точно такива – аметистоволилави и почти толкова скъпоценни (в смисъл, че се срещат все още рядко – като истинските скъпоценни камъни). Самата аз за първи път се докосвам до този сорт благодарение на щедростта и голямото сърце на една непозната до миналата седмица дама. Тя беше толкова великодушна да ми изпрати малко от своята реколта (без да съм си и помисляла да я моля за такова нещо), че сърце не ми даде да ѝ откажа, за да не обидя порива ѝ да твори добрини… Жестът, който направи за мен, просто ме оставя без думи!... Благодаря ѝ от душа!
И така, ето ги въпросните лилави картофки вече сварени на пара.




По съвет на производителката им ги приготвих по възможно най-простичкия начин, с минимално подправки и аромати, за да усетя най-добре вкуса им. А той е много интересен и приятен, малко по-различен е от този на обикновените картофи, макар че разликата не е чак огромна.


лилави картофи
сол на вкус
струйка зехтин
пресен магданоз


Сварените картофки нарязах и овкусих единствено със сол, зехтин и ситно нарязан магданоз. И останахме очаровани от вкуса им!




По-голямата отлика е в текстурата – лилавите сладурчета са малко по-твърди, по-плътни и стоят по-хлебни, затова са и по-засищащи от другите. Или напомнят малко на кестени, както сполучливо ги сравни производителката им. Кората им също е по-различна – по-твърда и по-дебела, поне като е сварена. Защото за да не хабя излишно от тези неголеми грудки, ги сварих с кората и тогава ги обелих.
Така че ако имате възможност да опитате този сорт картофи, не се колебайте, няма да съжалявате! Много са вкусни!








2 коментара:

  1. Миме,
    веднъж видях този сорт лилави картофи в Кауфланд, но бяха доста скъпи и не закупих.Но не съм се отказала при първа възможност не само да ги пробвам, но ако намеря и посадъчен материал да си засея.Ще се радвам да споделиш и дали си отгледала този сорт в градината.
    Поздрав сърдечен !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Ели!
      Лично аз не съм садила от тези картофи, но са отгледани в България (в Пловдив) - една много мила дама беше така добра да ми прати малко от тях да ги опитам (съвсем безплатно!). А досега не съм ги виждала в магазин, но и не съм се оглеждала за нещо подобно де... Занапред обаче ще оглеждам щателно картофения щанд при пазаруване! :) Ако намериш семе, струва си да си посадиш - много са хубави!

      Изтриване