02 февруари 2022

Пълнени кралски печурки с просо




Доскоро познанството ми с просото беше само онлайн – срещала съм разни рецепти с негово участие и съм чела колко е полезно, но все не стигах до среща на живо с него, въпреки че открай време му се каня. След като обаче неотдавна си купих едно пакетче с тези дребни бледожълти зрънца, започнах да се оглеждам и за рецепта, която да ми хареса. Така си набелязах едни пълнени гъби портобело с просо и разни зеленчуци, но при първото им приготвяне… замених просото с амарант. Гъбките естествено станаха чудесни и реших да ги повторя вече с плънка от просо. Е, този път не разполагах с портобело, така че използвах едри кралски (кафяви) печурки. И резултатът отново е блестящ!


½ ч.ч. (100 г) просо
1 ч.ч. (240 г) вода
½ ч.л. сол
7 едри кралски печурки (опаковка от 500 г)
1 глава лук
1 морков
щипка мащерка


Просото се накисва от предния ден в студена вода. Измива се добре и се сварява във вряща вода с ¼ ч.л. сол – докато поеме всичката течност.
Гъбите (пънчетата се махат) се посоляват леко и се пекат за 10-ина мин. на 200 градуса на долен и горен реотан.
Лукът и пънчетата се нарязват на ситно, морковът се настъргва на ренде.
Лукът се запича на суха тенджера, докато стане златист и замирише приятно. Добавят се морковът, пънчетата, мащерката и останалата ¼ ч.л. сол и зеленчуците се готвят 1-2 мин. (докато спадне обемът им). Прибавя се просото и се разбърква. С получената плънка се пълнят гъбите (малко от нея ми остана) и се запичат за още 15 мин. При сервиране всяка гъба може да се освежи с листенце магданоз или нещо друго зелено за цветен акцент.






Гъбите са великолепни – кралските печурки безусловно заслужават името си, а и плънката в тях е разкошна. Просото наистина е много вкусно и съвсем незаслужено е толкова непопулярен и рядко използван продукт. Със сигурност скоро ще има и други опити с него!








2 коментара:

  1. Миме,
    Тези гъби определено повече ми допадат от тези с амарант.Просото за мен е не само вкусен, но и много лесно усвоим от организма продукт.Не предизвиква киселини и е много, много по - вкусно от амаранта.Кралските печурки също са по - вкусни от обикновените печурки.Портобело не съм опитвала и приготвяла.Всичко, каквото се приготвя с ориз може да се направи с просо.Даже понякога комбинирам ориз и просо или просо и арабски кус - кус.
    Великолепно предложение за студените зимни дни !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ели! Просото наистина ми беше много вкусно и занапред ще готвя по-често с него. Но и амарантът не е лош - като много дребна киноа е, с подобен вкус. А гъбите могат да бъдат всякакви (портобелото е вид печурка), стига да са едри, за да има място за плънка. А ако не са - може да се нарежат и всички продукти да се разбъркат, вкусът ще бъде същият.
      Поздрави и успешен ден!

      Изтриване