29 юли 2020

Разядка от патладжани, чушки и нахут




Бях си наумила да приготвя нещо с печени патладжани и заумувах какво да бъде то – чуденето ми се въртеше около любимите кьопоолуайвар или баба гануш, но нито едно от трите не ми беше на сърце (и на небце) в момента… А и един нахут бях накиснала – дали да не бъде хумус с патладжани? Но и тази идея не ме задоволи… Тогава се сетих, че преди време бях гледала в „Бон апети“ една по-различна разядка и още тогава ѝ се заканих да я пробвам – беше нещо подобно на хумус с патладжани, но и с участието на печени чушки. Иначе казано – комбинация от вкуснотиите, измежду които не можех да си избера. И така, изнамерих рецептата и запретнах ръкави. И с един куршум уцелих всичките зайци!


2 печени патладжана (400 г обелени)
2 печени червени чушки (150 г обелени)
300 г сварен и отцеден нахут
50-60 г студенопресован зехтин
4-5 скилидки чесън
2 ч.л. кимион на зърна
сокът от 1 лимон (+ пулпа)
50 г орехи
няколко стръка магданоз
1 стрък мента
2 ч.л. сол (на вкус)
щипка черен пипер (на вкус)


Кимионът се запича на сух тиган и се счуква в хаванче.
В блендер се смилат патладжаните, нахутът, зехтинът, чесънът, кимионът, лимоновият сок и солта. Орехите се накълцват с нож; чушките, магданозът и ментата се нарязват на ситно и заедно с черния пипер се добавят към пасираната смес. Разбърква се и се сервира с препечени филийки, като отгоре се поръсва с още магданоз и мента.




Разядката стана чудесна! Много вкусна, с богатство от аромати и текстури. Голямата изненада за мен беше ментата – оказа се чудесно попадение. Винаги съм твърдяла, че не обичам ментови неща (бонбони, сладоледи и прочие), но тук останах очарована от присъствието ѝ – придаде невероятна свежест и необичаен аромат на пастета. Оттук нататък ще ревизирам отношението си към нея! Подобно нещо мога да кажа и за печения кимион – обикновено слагам суров смлян на различните видове хумус, но запеченият внесе по-различен и по-интересен нюанс. А дребните парченца орехи те карат да се размажеш от удоволствие, като си хруснеш от тях (аз умишлено ги оставих сурови, тези на „Бон апети“ бяха печени).










2 коментара:

  1. Записвам си рецептата Миме.И на мен ми допадна,чудесна е.
    Прекрасна е за лятото.
    Весело и прохладно лято !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, да, сега като почне едно печене на чушки и патладжани... ;) Весело лято и на теб, Ели!

      Изтриване