04 август 2017

Задушен зелен фасул




Вече не помня откога не съм готвила зелен фасул по най-обичайния начин – на яхния. Когато преди няколко години една приятелка ми препоръча нейната рецепта, тя стана любима и на мен. И без това си ям сама фасула, та гледам да си го приготвя по най-бързия начин и с минимални продукти и разправии. И наистина ястието си заслужава – става много вкусно и апетитно. Изпитаната рецепта е със сол, но последния път я замених със самардала и резултатът ми хареса още повече!


500 г зелен фасул
5-6 скилидки чесън
1½ ч.л. самардала или сол (на вкус)
няколко стръка копър
(струйка ароматен зехтин)


Фасулът се почиства и се нарязва на парчета с дължина 4-5 см. Слага се в тенджера със съвсем малко водичка на дъното – колкото да не загори – и се добавя чесънът, нарязан на шайбички. Задушава се на слаб огън 15-ина минути – докато омекне леко, целта е да остане приятно хрупкав. Ако все още има вода, тенджерата се оставя без капак, за да се изпари излишното. Дърпа се от котлона и се добавят самардалата, наситненият копър и зехтинът. Разбърква се и фасулът се оставя да престои няколко минути, за да се овкуси по-добре. А ако зехтинът се пропусне, ястието става още по-здравословно.






От горното количество фасул биха излезли 3-4 порции, но всичко зависи от това, дали няма нещо в добавка към него (задушени картофки с чесън и копър например), както и колко ще изяде котаракът… А освен като основно фасулът е и великолепна гарнитура за други ястия – чудесно допълва разкошните кюфтета от елда.










2 коментара:

  1. Много апетитно, но самардалата трябва да се добави накрая, иначе ароматът се губи при топлинната обработка.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вярно е, и аз съм го установила и вече правя така. Ще коригирам рецептата горе.
      Благодаря, че ми обърнахте внимание. :)

      Изтриване